[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Parametr indeXa definiuje początek sekwencji znaków, który chcesz wyciąć, a parametr indexB oznacza koniec sekwencji (rys. 10.69).lW miejsce parametru indexA wpisz zmienną początku selekcji.W miejsce parametru indexB wpisz zmienną końca selekcji.Zaznacz pole wyboru Expression obok pola Value (rys.10.70).llUtwórz nowy manipulator zdarzenia, wybierając Actions/on.Zaznacz zdarzenie Release.llWybierz Actions/set variable i przypisz zmienną przechowującą wyselekcjonowany fragment łańcucha znakowego do bloku dynamicznego tekstu (rys.10.71).lOdbiorca może teraz wpisać tekst do bloku tekstu pobieranego i zaznaczyć jego fragment.W momencie najechania myszą utworzonego przycisku - Flash zapamięta pozycję zaznaczenia i podstawi ten podłańcuch do innej zmiennej.Po kliknięciu przycisku wybrany podłańcuch znakowy pojawi się w bloku dynamicznego tekstu (rys.10.72).WskazówkalByć może zastanawiasz się, dlaczego metody selekcji są przypisywane do zdarzenia Roll Over, zamiast zdarzenia Release.Dzieje się tak, ponieważ Flash może przechwycić informacje o pozycji kursora lub selekcji tylko z aktywnego bloku tekstowego.Jeśli odbiorca kliknie przycisk, blok tekstowy przestanie być aktywny (zogniskowany) i selekcja zniknie.Przypisanie informacji o zaznaczeniu do zdarzenia Roll Over daje pewność, że selekcja zostanie wykonana przed jej usunięciem.lRys.10.71.Zmienna outputBox wyświetla zawartość zmiennej selectedString (zaznaczony fragment łańcucha)Rys.10.72.Zaznaczony fragment „sentence here” (u góry) jest przenoszony do podłańcucha i wyświetlany w bloku dynamicznego tekstu poniżej przycisku (u dołu)Usprawnienie weryfikacji adresu e-mail za pomocą metody substringMożesz wykorzystać metodę substring w poprzednim ćwiczeniu w celu usprawnienia wyświetlania informacji zwrotnej.Przykładowo, zamiast ogólnego podziękowania po wprowadzeniu poprawnego adresu, możesz wyświetlić informację spersonalizowaną na podstawie znaków następujących po symbolu @.Twoje podziękowanie będzie wtedy skierowane do nazwy użytkownika, która najczęściej jest jego imieniem lubpseudonimem.Ustaw zmienną bloku dynamicznego tekstu w następujący sposób:"Thank you, " + yourEmail.substring (0,(yourEmail.indexOf("@"))) + ", we'll contact you soon."Podłańcuch zwróci selekcję fragmentu pomiędzy pierwszym znakiem (indeks 0) i symbolem @.Rys.10.73.Stwórz trzy bloki tekstu pobieranegoRys.10.74.Nazwij blok dynamicznego tekstu display (wyświetlacz)Za pomocą metody concat możesz połączyć wycięte łańcuchy znakowe w bardziej użyteczny sposób.Parametry metody concat są indywidualnymi wyrażeniami (oddzielonymi przecinkami), które możesz łączyć.Metoda concat ma takie samo działanie jak operator dodawania (+), który omawialiśmy wcześniej w tym rozdziale.Na przykład, poniższe dwa wyrażenia są względem siebie równorzędne:"Hello, ".concat (firstName, " ", lastName);"Hello, " + firstName + " " + lastName;W celu połączenia dwóch oddzielnych łańcuchów znakowych:lWybierz narzędzie tekstowe (Text Tool) i przeciągnij nim po scenie w celu utworzenia bloku tekstowego.Na palecie Text Options, wybierz Input Text oraz Multiline z kolejnych menu rozwijanych.Przydziel dla bloku tekstu pobieranego nazwę zmiennej (Variable).Zaznacz pole Word wrap.llPonownie wybierz narzędzie tekstowe (Text Tool) i przeciągnij nim po scenie w celu utworzenia jeszcze dwóch bloków tekstowych, z ustawieniami jak wyżej.Nadaj poszczególnym blokom różne nazwy (rys.10.73).llWybierz narzędzie tekstowe (Text Tool) i przeciągnij nim po scenie w celu utworzenia czwartego bloku tekstowego.Na palecie Text Options, wybierz Dynamic Text oraz Multiline z kolejnych menu rozwijanych.Zaznacz pole Word wrap.Przydziel dla bloku tekstu dynamicznego nazwę zmiennej (Variable) (rys. 10.74).llUtwórz symbol przycisku i umieść jego klon na scenie.Zaznacz go i otwórz paletę akcji.llWybierz Actions/set variable.W polu Variable wpisz nazwę zmiennej bloku dynamicznego tekstu.W polu Value wpisz nazwę zmiennej pierwszego bloku tekstu pobieranego.Na koniec wybierz Objects/String/concat.lMetoda concat pojawi się w polu Value, zaraz za zmienną pierwszego bloku tekstu pobieranego.Zobaczysz podświetlone parametry string1 i stringN.Przedstawiają one wartości, które mają zostać powiązane (rys.10.75).lW miejsce podświetlonych parametrów wpisz nazwy zmiennych drugiego i trzeciego bloku tekstu pobieranego, oddzielonych spacjami i przecinkami.Zaznacz pole Expression (rys.10.76).llPrzetestuj film.Kiedy użytkownik wprowadzi informacje do bloków tekstu pobieranego i kliknie przycisk, Flash powiąże trzy zmienne bloków tekstu pobieranego i wyświetli je w bloku dynamicznego tekstu (rys.10.77).lRys.10.75.Metoda concat wiąże wartości określone w jej parametrach ze zmienną o nazwie title (tytuł)Rys.10.76.Powyższa metoda concat jest ekwiwalentem wyrażenia: title + " " + firstName + " " + lastNameRys.10.77.Flash wiąże zawartość trzech górnych pól tekstu pobieranego w jeden łańcuch znakowy, wyświetlany w dolnym polu dynamicznego tekstuModyfikowaniełańcuchów znakowychza pomocąobiektu łańcucha znakowegoIstnieją dwie proste metody, umożliwiające modyfikację liter łańcucha znakowego: toUpperCase oraz toLowerCase.Obydwie metody zmieniają cały łańcuch znakowy na pisany, odpowiednio, dużymi lub małymi literami.Jeśli chcesz zmodyfikować tylko wybrane litery, musisz najpierw przygotować podłańcuchy znakowe, zawierające owe wybrane przez ciebie litery, jak to omówiliśmy w poprzedniej sekcji rozdziału
[ Pobierz całość w formacie PDF ]